kodulehe tegemine netikodu
Georg-Marttin Toim pilt

Georg-Marttin Toim

+372 5627 2798
georg@netikodu.ee

5 min lugemine

Google AdWords: 5 küsimust ja vastust

Autor: Georg-Marttin Toim

1. Kas Google AdWords on investeeringut väärt?

Ütlen kohe etteruttavalt ära, et Jah 100% kindlasti on! Google AdWords on meie arvates kõige kiirem viis, kuidas Googlest kliente saama hakata.

Meie klientide tulemused kinnitavad, et Google AdWordsi tasub kindlasti investeerida sest, et Google AdWords aitab Su ettevõttel(olenemata sellest kas Su ettevõte on suur või väike) suhteliselt minimaalse investeeringuga jõuda praktiliselt koheselt piiramatu hulga ostuhuviliste klientideni, isegi siis, kui Sa tegid kodulehe alles täna, eile või eelmine nädal.

Kirjutan just parajasti ka täpsemat Case studyt, kuidas aitasime ühel enda kliendil tema äri kahe kuuga kümnekordistada läbi Google AdWordsi 2022 aasta kevadel. Avaldan selle ilmselt Oktoobri alguses.

Lisaks sellele on Google AdWordsi otsingureklaamikampaaniad väga dünaamilised. Sisuliselt saad Sa reklaamide näitamist igal ajal alustada, peatada ning vajadusel saad ka reklaami igal ajal isegi muuta.

See omakorda loob Sulle põhimõtteliselt võlunupu, mille abil saad saidile tulevat liiklust praktiliselt igal ajal sisse-välja lülitada ning soovi korral saad ka reklaamide näitamise algust ja lõppu ajatada näiteks mõne sobiva tähtpäeva või kampaania ajaks.

2. Kas Google AdWords sobib väikeettevõtetele?

Jah, Google AdWords on kindlasti väikeettevõtetele soovitatav. Kusjuures enamus meie kliente, kes Google AdWordsi kasutavad ongi just väikeettevõtted kellel ei ole lihtsalt ülisuuri turunduseelarveid ja võimalusi reklaamidele tuhandeid eurosid kuus kulutada.

Nagu esimesele küsimusele vastates juba välja tõin, siis Google AdWords ongi soovitatav väikeettevõtetele just seetõttu , et olenemata eelarve suurusest hakkab kampaania tööle praktiliselt koheselt, kui Google robotid on reklaamid üle vaadanud, mis võtab üldiselt aega kuni 1 päeva ja isegi väikse eelarve juures on tulemused mõõdetavad saadavates eurodes.

Ehk olenemata sellest kas Sul on väike või suur eelarve, on Sul võimalik kokku panna reklaamikampaania vastavalt Su eelarvele. Ja, kui reklaamide seadistajal on kogemust ja ta teab, mida ta teeb, siis oleme näinud ka olukordi, kus väiksema eelarvega on toodud paremaid tulemusi, kui mõne konkurendi reklaamikampaaniaga, millel on suurem eelarve.

Lisaks sellele on Sul võimalik näha väga täpselt konversiooni ja reklaami tulemusi ning vastavalt sellele saad Sa oma eelarvet suurendada, vähendada või hoopis strateegiat muuta.

3. Kuidas luua edukat Google AdWordsi kampaaniat?

Kolm sõna: analüüs, eesmärgid ja strateegia! Täpselt nii nagu iga teisegi reklaamitüübi puhul, siis hea tulemuse saavutamiseks tuleb Sul enne reklaamide loomist kindlaks teha, kelleni Sa tahad jõuda ja milliseid eesmärke hakkab see reklaam täitma aga Google AdWorddsi puhul saad sa ka määrata, kas sa tahad saada rohkem kõnesid, rohkem päringuid, rohkem liiklust või rohkem oste aga, mis iganes ka Su eesmärk ei oleks, siis pead Sa kampaaniat luues tuginema faktidele.

Mida paremini Sa tunned enda sihtrühma vajadusi ja valupunkte, seda paremini oskad Sa neile head pakkumist teha ja seda edukam sa oled.

Kindlasti tasuks Sul ära teha põhjalik märksõnade analüüs ning uurida, milliseid märksõnu ja väärtuspakkumisi kasutavad konkurendid ja seejärel alles luua strateegia ja strateegiale vastavad pealkirjad, mis sisaldavad otsingusõna, väärtuspakkumist ja tegevusele kutsungit.

Reklaame luues tuleks alati silmas pidada oma sihtrühma ja kindlasti ei tohiks esitada eksitavat teavet ega lubada ebareaalseid eesmärke, sest kui teave on eksitav ja klient läheb Su kodulehele ja näeb, et tegelikult Sa ei pakugi seda, mida ta otsib, siis maksad Sa esiteks tühja ja kui ta lehel ringi ei vaata, siis tõuseb ka bounce rate.

Ühesõnaga, kui Sa tahad, et ÕIGED ostuhuvilised kliendid Su reklaamide peale klikiksid, ja päringu esitamiseni jõuaksid pead Sa olema enda reklaamides võimalikult aus ja pakkuma klientidele seda, millest nad võiksid huvitatud olla.

Loomulikult tuleks kasutada ka negatiivseid märksõnu, ehk neid märksõnu ja lauseid, milles külastajad kipuvad kasutama sinujaoks olulisi märksõnu, otsides lahendust probleemile, mille lahendust sa ei paku. Näiteks Netikodu puhul tahame me välja tulla lausega “Kodulehe tegemine hind”, kuid, mitte lausega “Kodulehe tegemine ise”.

4. Kui suur on maksimaalne märksõnade arv, mida saab Google AdWordsis kasutada?

Soovitame piirduda 20 märksõnaga reklaamirühma kohta. Mõnikord võid ka 23 märksõnaga häid tulemusi saavutada, kuid, see on pigem erand. 20 Märksõna piirangu ületamine näitab, et Su reklaami sisu ei vasta otsitavale terminile nii täpselt, kui võiks.

5. Kas ma peaksin oma reklaamikampaaniat muutma isegi siis, kui see annab mulle praegu vajalikke tulemusi?

Kindlasti tasuks tulemusi jälgida, analüüsida ning mõelda alati 1 samm ette ja hoida iga reklaamikampaania jaoks varuks üks lisastrateegia, kuna igas kampaanias võib tekkida olukord, kus lihtsalt tuleb lagi ette ja paremate tulemuste saavutamiseks on vaja uut ja värsket strateegiat, et reklaam ka edaspidi kasumis oleks ja tulemused oleksid jätkuvalt heal tasemel.

See oli 5 küsimust ja vastust Google AdWordsiga seotud küsimustele, kui sulle see artikkel meeldis, jaga seda ka kolleegide ja sõpradega ning kindlasti hakka jälgima Netikodu instagrami ja Facebooki kanaleid, sest sealt saad sa alati uut ja põnevat infot turundusmaailmas toimuva kohta.

Georg-Marttin Toim pilt
Tsauki,
Georg-Marttin siinpool, kas tahad proffide poolt tehtud toimivat kodulehte? Helista mulle 5627 2798 või saada mulle kiri georg@netikodu.ee. Vastan su kirjale 2h jooksul (E-R 9-17), või saad ühelt sinu valitud teenuselt -50%.
Facebook

Kas tahad saada rohkem ühendust võtmisi ostuvalmis klientidelt?