kodulehe tegemine netikodu
Georg-Marttin Toim pilt

Georg-Marttin Toim

+372 5627 2798
georg@netikodu.ee

KLIENDILUGU

Kuidas aitasime ettevõttel kasvada
0€st 100 000€ käibeni

Ehitasime Facebookis tegutsevale cateringi ärile  e-poe laadse tellimuskeskuse,
tänu millele on tellimuse esitamine ja tellimuste haldamine lihtsam ja turundus
ka mõõdetav.

Esialgne idee

Esialgu oli plaan teha Facebooki fännilehele sattuvatele klientidele menüüst ülevaate saamine lihtsamaks. Ettevõtte omanik soovis, et teeksime lihtsa veebilehe, kuhu ta saab üles laadida toidupildid, menüüd ja kontaktinfo.
Plaan oli lihtne:
1. Teha 

Mõistlikum oleks teha hoopis tellimuskeskus!

Kuid mõtteid mõlgutades ja erinevaid konkurendite lehti sirvides
saime kiirelt aru, et mõistlikum on teha ka tellimuse tegemine lihtsamaks läbi e-poe laadse
tellimuskeskuse, mis omakorda lihtsustaks ka tellimuste haldamist ja võimaldaks koguda statistikat.
Esialgu tundus see ettevõtte omaniku jaoks liialt ambitsioonikas plaan,
kuid ideid paberile pannes sai kiirelt selgeks, et kontseptsiooni testimiseks saab
sellise tellimuskeskuse valmis teha üsna soodsalt ja see ei lähe palju rohke maksma
kui kontseptsioon, mida ta algul tellida soovis. Kuid investeeringu tasuvus on küll märksa suurem!
Panime plaani paika ja tegime tellimuskeskuse valmis.

Esialgne müügimudel sai siis selline:

Mõeldud tehtud.

E-poe/tellimuskeskuse esimese 1,5 kuu tulemused:
  1. Esimese pooleteist kuuga kolis 90% läbi Facebooki tellivatest klientidest üle e-poodi,
  2. Keskmise tellimuse väärtus kasvas 2,94 korda, 50lt eurolt 147€ peale,
  3. Korduvostjate arv kasvas 43%,

Nägime et kontseptsioon ja müügimudel toimib!

2 kuud peale tellimuskeskuse kasutusele võtmist koos tulemusi analüüsides otsustasime,
et  on aeg teha liikluse kasvatamiseks lisainvesteeringuid!
 
Otsustasime hakata vallutama Google otsingumootorit!
Otsustasime, et seame üles Google AdWordsi kampaania.
 
Tegime  põhjaliku märksõna analüüsi, valisime välja sobivad märksõnad ja
lõime imemaitsvad müügile orienteeritud reklaamtekstid, mis suu vesistama ajasid.
Piirasime reklaamide nähtavuse geograafiliselt Tartu peale, ja tegime palju muud tehnilist tööd,
et reklaamid oleksid võimalikult efektiivsed!

Järgmine müügimudel sai nüüüd siis selline:

Google AdWordsi esimese kuu tulemused:
  1. Kodulehe müüginumbrid kümnekordistusid,
  2. Esmakordselt hakkasid lisaks eraklientidele ka ettevõtted saatma päringuid,
  3. Tellimusi oli nii palju, et tuli paljudele ära öelda,
  4. Ülespoole hakkas liikuma ka kodulehe orgaaniline liiklus,
  5. Uute klientide arv kasvas 67%,

Tellimuskeskus number 2

Peale mitut kuud Google AdWordsi kasutamist oli tellimuskeskus hakanud
sisse tooma regulaarset ja arvestatavat tulu, mis oli märkimisväärselt suurem,
kui kogu eelneva aasta jooksul facebookist saadud tulu.
 
Kuid Google AdWordsi statistikat analüüside ja seda veebilehe statistikaga 
võrreldes sai selgeks, et saidile tuleb päris palju liiklust, kuid tellimusi on sellist
liiklust arvestades võrdlemisi vähe.
 
Saime aru, et on aeg hakata tegelema parema tellimuskeskuse loomisega!
Tellimusekeskusega, mis on läbimõeldud müügistrateegiaga ning, kus saab
ka päriselt maksta.
 
Klient soovis nüüd ka rohkem keskenduda ärikliendi saamisele.
Kuidas seda tegime, sellest kirjtuan juba peatselt.
 
Plaan saada rohkem ärikliente ja ametiasutusi,